SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Trabalho, educação e ensino de 2º grauO educador negado: reflexões e possibilidades de resgate do pensamento pedagógico de Anísio Teixeira. índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da Faculdade de Educação

versión impresa ISSN 0102-2555

Resumen

MOKREJS, Elisabete. Cognição e afetividade na escola: síntese de três estudos, sobre epistemologia genética e psicanálise. Rev. Fac. Educ. [online]. 1995, vol.21, n.2, pp.63-77. ISSN 0102-2555.

This text shows initially the importance of intersubjective and intrasubjective factors in the binomial teaching/learning. Next, it presents three studies that discuss the subject, while establishing some parallelism between cognitive and affective development.

Palabras clave : Gognition; Affection; Genetic Epistemology; Psychoanalysis; Learning.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )