SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2Currículo do curso de pedagogia na USPA formação continuada do professor: a relação institucional entre Secretaria de Educação e universidade índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da Faculdade de Educação

versión impresa ISSN 0102-2555

Resumen

GARRIDO, Elsa. O novo currículo de licenciatura da FEUSP: uma experiência em curso. Rev. Fac. Educ. [online]. 1996, vol.22, n.2, pp.158-177. ISSN 0102-2555.

This paper presents the rationale underlying the new Teacher Education Curriculum designed for Preservice Teachers of Physics and Mathematics, being implemented in the School of Education of the University of S. Paulo. It describes the main aspects of their structures and considers institutional contexts that framed them. The article stress the advances, difficulties and challenges in the process of putint the new project into practice.

Palabras clave : Teacher formation; School of Education; Physics teacher education curriculum; Mathematics teacher education curriculum.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )