SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2A formação continuada do professor: a relação institucional entre Secretaria de Educação e universidadeRelato de um projeto de formação do educador na escola pública índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da Faculdade de Educação

versión impresa ISSN 0102-2555

Resumen

MARTINS, Angela Maria. Formação continuada de professores: parceria universidade e rede estadual de ensino. Rev. Fac. Educ. [online]. 1996, vol.22, n.2, pp.189-205. ISSN 0102-2555.

The article discusses the policy of ongoing qualification for teachers of the public education system implemented by the Education Department of the State of Sao Paulo, especially in the period from 1984 to 1994. The text emphasizes, however, in the context of related policies, the Agreement established between the State Government’s office and the public universities, in its last stage of implementation, from 1992 to 1994.

Palabras clave : Teachers Development; Teachers Continuous Educations; Public School Network.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )