SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número01-02Imagens da vida e da morte: “o imaginário da derrelição” ou a cultura latente em grupos de alunos do Colegial no Liceu Pasteur/SPConstrutivismo, conhecimento científico e habilidade didática no ensino de ciências índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da Faculdade de Educação

versão impressa ISSN 0102-2555

Resumo

CUNHA, Maria Isabel da. Conta-me agora! As narrativas como alternativas pedagógicas na pesquisa e no ensino. Rev. Fac. Educ. [online]. 1997, vol.23, n.01-02, pp.00-00. ISSN 0102-2555.

This study is based on reflection about narratives as an educational instrument both on research and teaching. It recovers the sense of the narratives and takes for granted that working on them in research or teaching is loading to the construction and desconstruction of the teacher’s experiences. It defends the idea that narratives cause changes on the way people understand themselves and others. For this reason they are also important strategies in awareness development on a freeing basis. It exploits double possibilities in the field: - the research of the narrative used in teaching; - the research that uses the narrative.

Palavras-chave : Narratives; Qualitative Research; Teaching Research in Education.

        · resumo em Português     · texto em Português