SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número01-02Construtivismo, conhecimento científico e habilidade didática no ensino de ciênciasUniversidades públicas e sociedade: uma parceria necessária índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da Faculdade de Educação

versión impresa ISSN 0102-2555

Resumen

GARNICA, Antonio Vicente Marafioti. Professor e professor de matemática: das informações que se tem acerca da formação que se espera. Rev. Fac. Educ. [online]. 1997, vol.23, n.01-02, pp.00-00. ISSN 0102-2555.

This paper makes a review of the literature on teacher training, begining with hermeneutical remarks on the word "formation". It discusses the actual context of teaching in the State of São Paulo, focusing the constitution of training programmes in universities, and bring some convergent features about this theme available in the literature. Finally, this work focuses the training of Mathematics teachers.

Palabras clave : Teachers Training; Mathematics Teachers; Bibliographical Review.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués