SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número12Construtivismo e alfabetização: um balanço críticoAlfabetização: em busca de um busca de um método? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

OLIVEIRA, Marco Antônio de  y  NASCIMENTO, Milton do. Da análise de “erros” aos mecanismos envolvidos na aprendizagem da escrita. Educ. Rev. [online]. 1990, n.12, pp.33-43. ISSN 0102-4698.

This article presents taxonomy of the errors most often found in texts written by students while they are being alphabetised. It also aims at showing how errors analysis can be used to characterize the role played by the linguistic competence of students when they are learning the write.

Palabras clave : Linguistic Competence; Genetic Psycology; The Genesis of Writing; Writing Types; The Learning of Writing; Alphabetization; Speech and Writing; Phonological System/Writing System; Phoneme/Grapheme; “Errors”; Source of “Error”; Type of “Errors”; Taxonomy; Opaque/Transparent Relations.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )