SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número12Construtivismo e alfabetização: um balanço críticoAlfabetização: em busca de um busca de um método? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

OLIVEIRA, Marco Antônio de  e  NASCIMENTO, Milton do. Da análise de “erros” aos mecanismos envolvidos na aprendizagem da escrita. Educ. Rev. [online]. 1990, n.12, pp.33-43. ISSN 0102-4698.

This article presents taxonomy of the errors most often found in texts written by students while they are being alphabetised. It also aims at showing how errors analysis can be used to characterize the role played by the linguistic competence of students when they are learning the write.

Palavras-chave : Linguistic Competence; Genetic Psycology; The Genesis of Writing; Writing Types; The Learning of Writing; Alphabetization; Speech and Writing; Phonological System/Writing System; Phoneme/Grapheme; “Errors”; Source of “Error”; Type of “Errors”; Taxonomy; Opaque/Transparent Relations.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )