SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15Educação do aluno-trabalhador: uma abordagem alternativaO ensino da leitura e suas condições de possibilidade escolares índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

DALBEN, Ângela Imaculada Loureiro de Freitas. O currículo escolar e a realidade do cotidiano. Educ. Rev. [online]. 1992, n.15, pp.30-33. ISSN 0102-4698.

This paper discusses two dimensions of the school curriculum: the formal curriculum stated in the roll of disciplines for a course with its specific contents and the hidden curriculum which is not directly stated but is embodied in the relationships among the persons involved in school practices and the knowledge transmitted by the school. The text presents the teaching work organization as a practice that emphasizes a certain way treating the schooling subjects , reinforce the formation personality traits and behavior. Moreover, it points the need of improving the knowledge of these practices in the direction of a critical curriculum.

Palavras-chave : School Curriculum; Teaching Work Organization; Teacher-Student-Schooling Contents Relationship.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )