SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18-19A cultura jurídico-política e a educação brasileira: um campo de estudos em abertoA fotografia como fonte histórica: introdução a uma coleção de fotos sobre a “Escola do Trabalho” índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

MAFRA, Leila de Alvarenga. Ensino médio noturno e a sociedade brasileira: vínculos históricos. Educ. Rev. [online]. 1993, n.18-19, pp.15-26. ISSN 0102-4698.

In this paper the author tries to delineate not only the social and pedagogical bases underlying the concept which grounded the creation of high school courses evening classes, but also the social role such courses perform. To attain such an aim the researcher analysed the education policies involved and the decisions taken for the organization and expansion of these courses. After examining the pertinent and available bibliography; the author proceeded to select and to analyse documents and references produced between 1750 and 1930.

Palabras clave : Educational Policies; Education and Work; Adult Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )