SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18-19Relações interétnicas, religião e identidade: a proposta educativa de um grupo negro católicoSignificado e propriedades fonológicas da fala em pré-escolas: alguns resultados discrepantes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

GOMES, Nilma Lino. Professoras negras: identidade e memória. Educ. Rev. [online]. 1993, n.18-19, pp.49-58. ISSN 0102-4698.

This work aims at investigating Black women´s pedagogical work contribution for the reproduction of prejudice as well as of racial and gender discrimination focusing on the intervenience of such elements in those women´s pedagogical work. The text evidences that social instances such as the family, the social group and the political militancy provide subsidies for the characterization of black women in the Brazilian Society.

Palabras clave : Education; Teacher; Identity; Women and Education; Racial Discrimination; Public School.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )