SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18-19Relações interétnicas, religião e identidade: a proposta educativa de um grupo negro católicoSignificado e propriedades fonológicas da fala em pré-escolas: alguns resultados discrepantes índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

GOMES, Nilma Lino. Professoras negras: identidade e memória. Educ. Rev. [online]. 1993, n.18-19, pp.49-58. ISSN 0102-4698.

This work aims at investigating Black women´s pedagogical work contribution for the reproduction of prejudice as well as of racial and gender discrimination focusing on the intervenience of such elements in those women´s pedagogical work. The text evidences that social instances such as the family, the social group and the political militancy provide subsidies for the characterization of black women in the Brazilian Society.

Palavras-chave : Education; Teacher; Identity; Women and Education; Racial Discrimination; Public School.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )