SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número20-25A análise do poder em instituições educacionais: a presença de Max Weber na sociologia da educação de Pierre BourdieuO sentido terminológico da indústria cultural em T. W. Adorno índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

LIMA, Maria de Lourdes Rocha de. O surgimento da disciplina metodologia didática do ensino superior como projeto de formação docente. Educ. Rev. [online]. 1997, n.20-25, pp.43-53. ISSN 0102-4698.

In this the author confronts a number of theoretical studies concerning Methodology Didactics and introduces the author’s hypothesis concerning the advent to such a discipline. The methods used by the author were the analysis of the pertinent legislation, reports and interviews with associate and assistant university teachers.

Palabras clave : Didactics Methodology; Teachers Training for Higher Education; Legislation; Curriculum.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )