SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número20-25Conceituação do objeto de uma ciência social da educaçãoCompreendendo a seleção dos conteúdos num curso de formação docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

SILVEIRA, Lizete Scalzilli da. Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória. Educ. Rev. [online]. 1997, n.20-25, pp.74-85. ISSN 0102-4698.

The present article is based on preliminary research related with the following theme: “Social classes and academic performance of a group of History undergraduate students attending a Public University”. It is intended to demonstrate, supported by research results, theoretical studies and other data, that in order to understand the meaning assigned by a group of young people to their chosen career as teachers it is important to consider their class origin, family expectations toward school and the characteristics of teaching as a career.

Palavras-chave : School Strategies of the Families; Teaching as a Career.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )