SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número20-25Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutóriaAs eleições para diretores na rede municipal de ensino de Belo Horizonte no período de 1989 a 1994 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

PARAISO, Marlucy Alves. Compreendendo a seleção dos conteúdos num curso de formação docente. Educ. Rev. [online]. 1997, n.20-25, pp.86-98. ISSN 0102-4698.

This study analizes the process of contents selection developed in a daily situation of a teacher training school. Having the critical curriculum theory as framework, I analize data gathered in an ethnographic approach which highlights the role played by recommended curriculum and text books in teachers´ choice of the kind of knowledge to be taught to their students. It is considered, also, how these teachers consider and deal with those devices. Furthermore, I point out that teachers and students cultural backgrounds are not very much considered regarding that choice.

Palavras-chave : School Knowledge; Contents Selection; Teacher Training.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )