SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número27O desafio da aprendizagem dos alunos no Brasil: uma análise preliminar dos resultados da SAEB / 95A leitura incerta: a relação de professores (as) de Português com a leitura índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

CURY, Carlos Roberto Jamil. O Ensino Médio no Brasil: histórico e perspectivas. Educ. Rev. [online]. 1998, n.27, pp.73-84. ISSN 0102-4698.

This article aims to demonstrate that the intermediate teaching in Brazil has new reality: the new plan and base of the National Education, Law nº 9.394/96 and for the edict nº 2.208797; on other hand, the international economy under the new labor international division. As it inherits conditionings from the past, the study makes explicit the duties that, historically, were assigned to the intermediate teaching in Brazil. This way, the intermediate teaching attends the debates that happened in the main points of conservative modernization and the enlargement of the spaces of a democratic citizenship.

Palavras-chave : Education; Educational Politics; Intermediate Tesching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )