SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Formação de profissionais para a educação de Jovens e Adultos trabalhadoresCompassos e descompassos do fazer pedagógico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

PAULINO, Graça et al. A Formação de professores leitores literários: uma ligação entre infância e idade adulta?. Educ. Rev. [online]. 1999, n.30, pp.51-64. ISSN 0102-4698.

Considering that literacy practices change according to the contexts (Kleiman, 1995) the authors discuss literary literacy. The paper presents the results of a research on “how and why” some factors interfere in the formation and use of literary reading in Portuguese teacher’s lives. The subjects were 138 Portuguese teacher’s of municipal schools in Belo Horizonte. The data were gathered through questionnaires, and then analysed both qualitatively and quantitatively.

Palabras clave : Literary; Literary Literacy; Reading; Teacher’s Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )