SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Festas no império: Pedagogia cívica em Minas Gerais nos primeiros anos do império índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

MORTIMER, Eduardo Fleury  e  PEREIRA, Júlio Emílio Diniz. Uma Proposta para 300 horas de prática de ensino: repensando a licenciatura para além do modelo da racionalidade técnica. Educ. Rev. [online]. 1999, n.30, pp.107-114. ISSN 0102-4698.

The predominant model for initial teacher education in Brazilian universities is consonant with what is described in the literature as the model of technical rationality. The aim of this article is to present a proposal for reorganization of the initial teacher education’s courses which complies with the new Brazilian educational legislation but, at the same time, goes beyond the prevalent model of teacher education.

Palavras-chave : Initial Teacher Education; Licentiateship; Teaching Training University Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )