SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 númeroNUMEROESPECIALDiversidade cultural e formação de professores: um diálogo necessárioOs professores negros como Atores sociais em escolas da Rede municipal de ensino de Belo Horizonte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

SANTOS, Gláucia Romualdo dos. Mulher negra e magistério primário: a construção da Identidade Racial pela Representação do "outro". Educ. Rev. [online]. 2000, n.numeroespecial, pp.169-185. ISSN 0102-4698.

Black woman and primary teaching: the construction of the racial identity for the representation of the “other”. The article discusses the racial identity that the “others” attribute to the black society classifies and identifies the no white population, in a general way. That discussion is accomplished though data collected in the file of the “Instituto de Educação de Minas Gerais” through the formed-students’ documents and where appears the classification “color”, in other words”, Certificate of birth, Certificate of Health, of Immunization and a Good Antecedents.

Palabras clave : Black Woman; Racial Identity; Teachers.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )