SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 númeroNUMEROESPECIALMulher negra e magistério primário: a construção da Identidade Racial pela Representação do "outro"Adolescentes infratores: cor, pobreza e discriminação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

SANTANA, Patrícia Maria de Souza. Os professores negros como Atores sociais em escolas da Rede municipal de ensino de Belo Horizonte. Educ. Rev. [online]. 2000, n.numeroespecial, pp.187-207. ISSN 0102-4698.

This paper intends to debate inter-ethnic relations in public schools of Belo Horizonte, based on the analysis of some interviews that are part of a major research on the matter. It focus the ambiguous nature of Brazilian ethnic relationships, traditionally dominated by a “whitening” ideology and myth of ethnic democracy.

Palabras clave : Education; Ethnic; Relationships; Black Educators.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )