SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Imagens de professores: a visibilidade dos profissionais na Revista do Professor - São Paulo 1934 - 1965A pedagogia da experiência e sua importância em uma educação democrática índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

MENDES, Cláudio Lúcio. Analisando algumas rupturas e continuidades como processos políticos de uma reforma curricular. Educ. Rev. [online]. 2000, n.32, pp.57-84. ISSN 0102-4698.

Our studies on the curriculum reformation process in the physical education course of the Escola de Educação Física da Universidade de Minas Gerais (EEF/UFMG) ended by 1990, showed a recurrent speech about changes supposed to occur in such course. The issue is: reformation posed would mean affective changes in the curriculum? What can be called change? What does persist? How does this process develop? We refuse the idea of linear and developing change. Inside the studied reformation there are continuities as consequences of postures and views already present in the process of reconstruction and in society in general. Along with that other discourses occasionally arise in the area promoting changes, ruptures, as consequences of new manifestations of power in the focused field.

Palavras-chave : Curriculum; Educational Reform; Physical Education; Graduate Studies; Continuities; Ruptures.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )