SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Analisando algumas rupturas e continuidades como processos políticos de uma reforma curricularFragmentos da história de vida de uma professora: em busca de traços e processos constitutivos de sua identidade docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

MOGILKA, Maurício. A pedagogia da experiência e sua importância em uma educação democrática. Educ. Rev. [online]. 2000, n.32, pp.85-102. ISSN 0102-4698.

This article discusses the learning process of the school knowledge. It emphasizes the concept of significative learning, support in the ideas of humanist pedagogy, specially in Carl Rogers and John Dewey. It tries to show that it’s impossible for a child to learning the school knowledge without using it’s previous experience, source of sense to any human learning.

Palabras clave : School Knowledge; Experience; Democratic Education; Humanist Pedagogy; Didactic Transposition.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )