SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Andragogia: avanço pedagógico ou “pedagogia de resultados” na educação profissional de alunos adultos/ trabalhadores?A rotina diária em um centro de educação infantil público: a dinâmica do tempo das atividades das crianças e adultos em grupos de idades mistas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

OLIVEIRA, Ramon de. Notes for the understanding the World Bank’s education policy. Educ. Rev. [online]. 2002, n.36, pp.59-73. ISSN 0102-4698.

It is argued that the process of privatization of education in Latin American countries. It stands out fact that the discourse of this international organization - of the necessary investment in education as a control form and decrease of the poverty - appears to be contradictory with its policy recommendations, because its propositions determine the reduction of the state capacity for intervening in the financing social policy and they provoke, in practice, the increase of the social exclusion.

Palabras clave : World Bank; Education; Decentralization; Human Capital Theory.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )