SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Formação de professores que ensinam matemática: um balanço de 25 anos da pesquisa brasileiraHistória da matemática: uma prática social de investigação em construção índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

KNIJNIK, Gelsa. Itinerários da etnomatemática: questões e desafios sobre o cultural, o social e o político na educação matemática. Educ. Rev. [online]. 2002, n.36, pp.161-176. ISSN 0102-4698.

This article discusses the Brazilian academic research about Ethnomathematics, grouping them according to Five areas: Ethnomathematics and Indigenous Education; Ethnomathematics and Teachers’ Formation; Ethnomathematics and Urban Education; and Ethnomathematics, Epistemology and History of Mathematics. This work focuses on the origins and fundamentions and challenges of this subject today.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )