SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Formação de professores que ensinam matemática: um balanço de 25 anos da pesquisa brasileiraHistória da matemática: uma prática social de investigação em construção índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

KNIJNIK, Gelsa. Itinerários da etnomatemática: questões e desafios sobre o cultural, o social e o político na educação matemática. Educ. Rev. [online]. 2002, n.36, pp.161-176. ISSN 0102-4698.

This article discusses the Brazilian academic research about Ethnomathematics, grouping them according to Five areas: Ethnomathematics and Indigenous Education; Ethnomathematics and Teachers’ Formation; Ethnomathematics and Urban Education; and Ethnomathematics, Epistemology and History of Mathematics. This work focuses on the origins and fundamentions and challenges of this subject today.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )