SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Teorias sobre a origem do conhecimento biológico na infância: avanços, limites e implicaçõesAprender o método industrioso de ler com análise: o projeto de criação da Sociedade Phylopolytechnica de São João Del-Rei (Minas Gerais, 1824-1828) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

PIRES, Nair. A escolarização da música: concepções e contradições. Educ. Rev. [online]. 2004, n.39, pp.79-100. ISSN 0102-4698.

The purpose of this paper is to present a panorama, in a historical, social and political perspective, of the music scholarization process in Brazil, since the end of the XIX century up to nowadays, bringing to light conceptions, values and creeds that have leading the pedagogical practice of public school educators through the time. It will be also analyzed the conceptions and contradictions presented in the Brazil Educational Legislation, and its influence in the Music Educator formation and profile.

Palabras clave : Pedagogical Practice; Music; Legislations.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )