SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Teorias sobre a origem do conhecimento biológico na infância: avanços, limites e implicaçõesAprender o método industrioso de ler com análise: o projeto de criação da Sociedade Phylopolytechnica de São João Del-Rei (Minas Gerais, 1824-1828) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

PIRES, Nair. A escolarização da música: concepções e contradições. Educ. Rev. [online]. 2004, n.39, pp.79-100. ISSN 0102-4698.

The purpose of this paper is to present a panorama, in a historical, social and political perspective, of the music scholarization process in Brazil, since the end of the XIX century up to nowadays, bringing to light conceptions, values and creeds that have leading the pedagogical practice of public school educators through the time. It will be also analyzed the conceptions and contradictions presented in the Brazil Educational Legislation, and its influence in the Music Educator formation and profile.

Palavras-chave : Pedagogical Practice; Music; Legislations.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )