SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40Versão forte ou versão matizada das teorias da reprodução cultural? Uma discussãoInterculturalidade: objeto de saber no campo curricular da Educação de Jovens e Adultos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

MAGRONE, Eduardo. Teaching knowledge and professional formation: a critical vision. Educ. Rev. [online]. 2004, n.40, pp.87-114. ISSN 0102-4698.

The idea a new professionalism for teachers, based on their practical Knowledge, as proposed by Maurice Tardif, is criticized in the light of Andrew Abbott´s notion of professions. The final considerations demonstrate the need to revise the principles of the principles of the socio-professional statute of teaching based on the understanding that the educational sciences play an important role in the social construction of a new teaching professionalism.

Palavras-chave : Sociology of Professions; Professionalization; Teaching Knowledge.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )