SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue42Ethnic/racial issues, teacher education, and practice: a survey of thesis and dissertations (1992/ 2001)The contribution to and reflects on the classroom of the system of educational evaluation: the case of the System of Evaluation of Public Education of Minas Gerais - SIMAVE author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Educação em Revista

Print version ISSN 0102-4698

Abstract

BICALHO, Maria Gabriela Parenti. Construção de uma relação acadêmica com o saber na formação de professores no ensino superior. Educ. Rev. [online]. 2005, n.42, pp.123-134. ISSN 0102-4698.

O artigo discute a formação de professores no ensino superior, especificamente no que se refere à construção da relação acadêmica com o saber. Adota como referencial teórico a noção de relação com o saber como proposta por Bernard Charlot. Utiliza ainda as reflexões de Jean Pierre Terrail sobre a especificidade da ação educativa escolar para discutir as implicações e os desafios dessa construção.

Keywords : Educação de Professores; Ensino Superior; Relação com o Saber.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )