SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42Questões étnico-raciais, a formação e a prática docente: um balanço de teses e dissertações (1992/2001)A contribuição e os reflexos do sistema de avaliação da educação básica na sala de aula: o caso Sistema Mineiro de Avaliação da Educação Pública - SIMAVE índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

BICALHO, Maria Gabriela Parenti. Construction of an academic relationship with knowledge in teachers’ education at university. Educ. Rev. [online]. 2005, n.42, pp.123-134. ISSN 0102-4698.

This article discusses teacher education at university, specifically the construction of an academic relation with knowledge. It uses the notion of relationship with knowledge as proposed by Bernard Charlot. It also uses the reflections of Jean Pierre Terrail’s on the exclusiveness of schooling to discuss the implications and challenges of this construction.

Palabras clave : Teacher Education; University; Relation with Knowledge.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )