SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número46A desigualdade invisível: o papel da classe social na criação dos filhos em famílias negras e brancasO tutor em Educação a Distância: análise ergonômica das interfaces mediadoras índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

CUNHA, Marcus Vinicius da; RIBEIRO, Aparecida Pin  e  RASSI, Nicole. A presença de Aristóteles no livro Como pensamos, de John Dewey. Educ. Rev. [online]. 2007, n.46, pp.83-107. ISSN 0102-4698.

This article is part of a research project whose goal is discussing occasional relations between John Dewey’s thesis and the classical Greek philosophy, especially concerning the notion of knowledge or science. We intend to understand the mechanisms behind the “appropriation” and “re-contextualization” in Pedagogical discourses. In order to do so, we analyzed the book How we think, in which the fundamentals of Dewey's logical theory can be seen, proceeding to an interpretation of his ideas based on Aristotle's. Our conclusion points to some similarities and distinctions between the two philosophers’ conceptions, allowing us to raise some new hypothesis for further studies about relations between Dewey and Aristotle.

Palavras-chave : John Dewey; Pedagogical Discourse; Aristotle; Thinking.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )