SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número02Educação, paranoia e semiformaçãoEducação corporativa: a proposta empresarial no discurso e na prática índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

ORTIZ, Leodi Conceição Meireles et al. A classe hospitalar como instrumento de participação política na construção coletiva da associação de pais e pacientes da hematooncologia. Educ. Rev. [online]. 2010, vol.26, n.02, pp.317-335. ISSN 0102-4698.

This article is aimed to announce the methodological and experiential land marks of a research-action. As an instrument of listening, the research has recorded the dreams, the courage and the growth of the desire, as well as the collective participation of the informant-learners, driven by the search for the rights assurance. Therefore, this study standardizes the main interface of the research-action: the equivalence relationship between citizenship learning and social achievements.

Palabras clave : Research-Action; Hospital Class; Citizenship; Social Movements.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )