SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número02A inclusão escolar vista sob a ótica de professores da escola básicaEpistemofagia transformadora: saberes locais e inclusão no ensino superior brasileiro índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

SILVA, Ceris Salete Ribas da  e  CAFIERO, Delaine. Implicações das políticas educacionais no contexto do ensino fundamental de nove anos. Educ. Rev. [online]. 2011, vol.27, n.02, pp.219-247. ISSN 0102-4698.

This text discusses the range of educational programs developed by the Brazilian Ministry of Education to implement nine years of elementary schooling as obligatory. The objectives of the ideas presented are: 1. examine some impacts of systemic early literacy acquisition evaluation, 2. reflect on the changes in the textbooks of the initial series, 3. discuss the educational policies concerned to teacher development. This discussion also aims to contribute to the ongoing conceptual debate that takes place while these policies are implemented across different levels of the educational system.

Palavras-chave : Education to Implement 9 Years; Literacy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )