SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número03Trabalho docente voluntário em uma Universidade Federal: nova modalidade de trabalho precarizado?Educação profissional e PROEJA: processos de adesão e resistência à implantação de uma experiência índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

GHANEM, Elie. Inovação educacional em pequeno município: o caso Fundação Casa Grande (Nova Olinda, CE, Brasil). Educ. Rev. [online]. 2012, vol.28, n.03, pp.103-124. ISSN 0102-4698.

This article presents the results of an educational innovation case study on the ‘Fundação Casa Grande - Memorial do Homem Kariri’ Non-governmental Organization’s operation with children and youngsters in Nova Olinda, State of Ceara, Brazil. The main matter of this research is: What factors are conjugated at the genesis of educacional innovation actions? The study examines the hypothesis that the proeminent factors conjugated in educational innovation generation are: length of educator’s professional experience, team's stability, NGO leaders’ qualification level, and mobilizing action. The NGO's objectives and operation characteristics are described. Characteristics of leaders, education agents and teams are presented. It was possible to conclude that the proposed hypothesis was confirmed.

Palavras-chave : Educational Innovation; Educational Reform; State of Ceara.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )