SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número04A pós-graduação em educação no Brasil: alguns aspectos à luz de estudos realizados na áreaProgramas de inclusão na UFMG: o efeito do bônus e do Reuni nos quatro primeiros anos de vigência - um estudo sobre acesso e permanência índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

REZENDE, Maria José de. As metas educacionais como eixos articuladores dos relatórios do desenvolvimento humano da ONU. Educ. Rev. [online]. 2012, vol.28, n.04, pp.289-345. ISSN 0102-4698.

Through documentary research, this analysis found that the proposals made to the national States in the area of education guide the actions suggested before and after the 'Millennium Declaration', signed by 191 countries in September 2000. It seems that the three pillars (income, longevity and education) of the Human Development Index (HDI) appear intertwined within the Human Development Reports. However, it is demonstrated that the educational deficits, no access to school, illiteracy rates, and non-universal education for men and women undermine any possibility of improving income and longevity. Therefore, human development is shown as entirely dependent on education. There is no progress in other areas without improvement in education.

Palavras-chave : Education; Human Development; Inequalities; Poverty.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )