SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número04As metas educacionais como eixos articuladores dos relatórios do desenvolvimento humano da ONU índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

ARANHA, Antônia Vitória Soares; PENA, Carolina Silva  e  RIBEIRO, Sérgio Henrique Rodrigues. Programas de inclusão na UFMG: o efeito do bônus e do Reuni nos quatro primeiros anos de vigência - um estudo sobre acesso e permanência. Educ. Rev. [online]. 2012, vol.28, n.04, pp.317-345. ISSN 0102-4698.

This paper presents an impact analysis of the affirmative action named "Bonus" in the selection process of the Federal University of Minas Gerais (UFMG). The analysis was made from the perspective of racial inclusion, previous education and monthly family income. The data basis was composed by information from the last thirteen years selection programs, including the four first years of "bonus" application. Besides the entrance analysis, this paper provides information about the evasion of students enrolled in UFMG presencial courses in the first two years of the "Bonus" Program.

Palavras-chave : Affirmative Policies; “Bonus”; Students’ Profiles.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )