SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número02Produção textual em diferentes gêneros: um caso na formação de professores de químicaAmbiente e cultura Kaingang: saúde e educação na pauta das lutas e conquistas dos Kaingang de uma terra indígena índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

ARAUJO, Maria Jaqueline de Grammont Machado de. Disponibilidade, acesso e apropriação da leitura no contexto do programa “literatura em minha casa”. Educ. Rev. [online]. 2013, vol.29, n.02, pp.225-252. ISSN 0102-4698.

In the present article, we analyzed the reading practices of four families belonging to groups from the urban outskirts of the municipality of Belo Horizonte that received literary books handed to elementary school students from 2001 to 2003, included in the context the reading promotion policies from the program “Literature at home”, which used concepts such as availability, access and appropriation.

Palabras clave : Reading Policies and Practices; Literacy; Reading.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )