SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número02Produção textual em diferentes gêneros: um caso na formação de professores de químicaAmbiente e cultura Kaingang: saúde e educação na pauta das lutas e conquistas dos Kaingang de uma terra indígena índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

ARAUJO, Maria Jaqueline de Grammont Machado de. Disponibilidade, acesso e apropriação da leitura no contexto do programa “literatura em minha casa”. Educ. Rev. [online]. 2013, vol.29, n.02, pp.225-252. ISSN 0102-4698.

In the present article, we analyzed the reading practices of four families belonging to groups from the urban outskirts of the municipality of Belo Horizonte that received literary books handed to elementary school students from 2001 to 2003, included in the context the reading promotion policies from the program “Literature at home”, which used concepts such as availability, access and appropriation.

Palavras-chave : Reading Policies and Practices; Literacy; Reading.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )