SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número03Interlocuções polissêmicas entre a etnomatemática e os distintos campos de conhecimento etno-xProdução coletiva de textos na educação infantil: o trabalho de mediação docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

RUSCHEINSKY, Aloísio. Consumo e linguagens decorrentes: implicações para o campo da educação. Educ. Rev. [online]. 2014, vol.30, n.03, pp.99-119. ISSN 0102-4698.

Different languages correspond to dated historical circumstances and likewise, there is relative autonomy contexts relevance respectively to intensify an approach from the social sciences. This paper aims to highlight applicants’ languages on consumption and its implications to educational field, on account of consolidating the environmental education. It was assumed theoretically that different languages are anchored economically, socially referenced, politically detailed and culturally legitimized. The exposure is divided in four sections that highlight topics relevant to the genesis and current conduct circumstances in different languages of a consumer culture emerging in the midst of a society with persistent inequalities and impertinent socio-environmental degradation.

Palavras-chave : Languages; Education; Environment; Contradictions; Social Theory.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )