SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número3DISPOSITIVO DA EXPERIMENTAÇÃO E PRODUÇÃO DO SUJEITO HOMO EXPERIMENTALIS EM UM CURRÍCULO DE CIÊNCIASA ALFABETIZAÇÃO E SUA RELAÇÃO COM O USO DO COMPUTADOR: O SUPORTE DIGITAL COMO MAIS UM INSTRUMENTO DE ENSINO-APRENDIZAGEM DA ESCRITA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698versão On-line ISSN 1982-6621

Resumo

ARRUDA, Eucidio Pimenta  e  ARRUDA, Durcelina Ereni Pimenta. DISTANCE EDUCATION IN BRAZIL: PUBLIC POLICY AND ACCESS TO HIGHER EDUCATION' DEMOCRATIZATION. Educ. Rev. [online]. 2015, vol.31, n.3, pp.321-338. ISSN 1982-6621.  https://doi.org/10.1590/0102-4698117010.

This study analyses the distance education's (DE) expansion in different contexts of public educational policies in Brazil. The article promotes the history of public policies' discussion and analysis that foster Distance Education (DE) and its implications to the Superior Education's democratization in Brazil. The enrollments' exponential growth for distance education justifies the need to discuss the democratic access, as opposed to the State's press service speech related to the Brazilian population's quantitative reports about Superior Education. As a result, analysis revealed an increased supply of distance learning courses and a movement to promote "emergency" public policies in distance education.

Palavras-chave : Public Policies in Distance Education; Brazil's Open University System; Right to Education..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )