SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número2O programa ensino médio inovador como política de Indução a mudanças curriculares: da proposta Enunciada a experiências relatadasPOLÍTICAS CURRICULARES E PROFISSIONALIZAÇÃO: SABERES DA PRÁTICA NA FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698versão On-line ISSN 1982-6621

Resumo

MATUS, Claudia. USES OF AFFECT IN SCHOOL CURRÍCULUM. Educ. Rev. [online]. 2016, vol.32, n.2, pp.111-130. ISSN 1982-6621.  https://doi.org/10.1590/0102-4698153449.

In this paper, we explore the ways school curriculum uses affection to incite specific behaviors and moralities in students. As the curriculum organizes knowledge through different dimensions, for example in attitudes, is that affection that consolidates the required neutrality to sustain social and cultural orders; particularly when we are referring to the categories race, ethnicity, social class, gender, and sexuality. Thus, the goal is to show how affection is used in the school curriculum to promote neutral ways to produce school subjects. More than providing specific answers, the purpose of this article is to produce a problem on the ways how sophisticated mechanisms to regulate subjects have been set up.

Palavras-chave : Curriculum as knowledge; Affect; Producing subjects..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )