SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33Administrando o currículo ou os efeitos da gestão no desenvolvimento curricularEDUCAR PELA PARTICIPAÇÃO, DEMOCRATIZAR O PODER: O LEGADO FREIREANO NA GESTÃO PÚBLICA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698versão On-line ISSN 1982-6621

Resumo

GOROSTIAGA, Jorge M.  e  FERRERE, Lucía. As políticas sobre educação básica na américa latina: as perspectivas das organizações internacionais. Educ. Rev. [online]. 2017, vol.33, e167194.  Epub 05-Fev-2018. ISSN 1982-6621.  https://doi.org/10.1590/0102-4698167194.

This article seeks to contribute to the understanding of how education reform agenda in the Latin America region is currently structured. One of the main instruments used by educational organizations in setting the agenda and the discourse on education policy is the dissemination of documents that provide diagnosis and suggestions for improvements. The article analyzes the positions of a set of documents produced and/or promoted, during the 2012-2014 period, by some of the major international organizations involved in technical and financial cooperation in Latin America. For that purpose, it compares the perspectives of analysis, balances, challenges and recommendations that the documents present on the basic education policies implemented in the region since the early 2000s.

Palavras-chave : Education reform; International organizations; Latin America..

        · resumo em Espanhol | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )