SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35BOAS PRÁTICAS EM AMBIENTES VIRTUAIS DE ENSINO E DE APRENDIZAGEM: UMA REVISÃO DE FORMA SISTEMÁTICA NA LITERATURAAÇÕES AFIRMATIVAS NO ENSINO SUPERIOR BRASILEIRO: CAMINHOS PARA A PERMANÊNCIA E O PROGRESSO ACADÊMICO DE ESTUDANTES DA ÁREA DAS CIÊNCIAS EXATAS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698versão On-line ISSN 1982-6621

Resumo

CORAZZA, SANDRA MARA. THE TEACHING FILE TO-BE-TRANSLATED IN CLASS: DIDACTIC DREAM AND CURRICULAR POETRY. Educ. rev. [online]. 2019, vol.35, e217851.  Epub 09-Jul-2019. ISSN 1982-6621.  https://doi.org/10.1590/0102-4698217851.

Endowed whith essay features, this paper regards teaching as opposed to the educational doxa, the public opinion, the majority spirit, the bourgeois consensus, the Voice of the Natural, the prejudice violence and the common beliefs spread with the blessing of power. It discusses the teaching file with which the Class is made by approaching it as a philosophical concept designed in a translated encounter between Curriculum and Didactics. It performs experimentations of writing-and-reading about both the dreamlike treatment of the file and the teachers’ right to dream of it poetically. It concludes that it is up to the teacher to stay alert: act of resistance prepared in the Curriculum, conjured up in Didactics, fought in Class.

Palavras-chave : To-be-translated; Teaching; Class; Poetics; Dream.

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )