SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número01A avaliação defensiva no “modelo CAPES de avaliação”. É possível conciliar avaliação educativa com processos de regulação e controle do Estado?A contribuição de Anísio Teixeira para a institucionalização da pós-graduação no Brasil: um percurso com os boletins da CAPES índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Perspectiva

versão impressa ISSN 0102-5473

Resumo

DUARTE, Newton. Research and education of critical intellectuals in graduate education courses. Perspectiva [online]. 2006, vol.24, n.01, pp.89-110. ISSN 0102-5473.

The article discusses some characteristics of the critical intellectual and suggests evaluation criteria for the effective education of this intellectual in the realm of graduate degree courses in education. It critically analyses the conditions in which Brazilian intellectuals are educated in these times of a decreasing respect for knowledge. Finally, the article analyzes the reproduction of the structure of alienated daily life in educational institutions, including the university and graduate education programs.

Palavras-chave : Educators; Education; Teacher Education; Intellectuals.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )