SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número02Do “era uma vez...” aos textos dos manuais escolares: um espaço de linguagem vivida num processo interactivo sujeito ao ritmo de cada criançaO processo produtivo da indústria eletroeletrônica e a qualificação dos trabalhadores no pólo industrial de Manaus índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Perspectiva

versão impressa ISSN 0102-5473

Resumo

TERZI, Sylvia Bueno  e  PONTE, Graziela Luzia. The identification of the citizen in the process of critical writing. Perspectiva [online]. 2006, vol.24, n.02, pp.665-686. ISSN 0102-5473.

The purpose of this study is to discuss the process of identification of the citizen from the perspective of the New Writing Studies, comparing it with the practices found in schools. This process, influenced by local conditions, develops throughout life, beginning with the issue of a child’s birth certificate and complemented continuously in the identification of the individual as a member of different groups. In this process, the name should be understood as the basic element of the texts that constitute the social practices of this identification. To focus on the name without inserting it into the broader process signifies limiting the formation of citizenship.

Palavras-chave : Literacy; Teacher; Education; Documents.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )