SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número02Pós-graduação na ibero-américa: conflito de temporalidades e embates. Tradição x modernidadePropostas marxistas de educação estética: aproximações e afastamentos em torno do fenômeno da catarse índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Perspectiva

versão impressa ISSN 0102-5473

Resumo

VALLE, Lílian do. A excepcionalidade de Hannah Arendt e o pensamento como experiência ordinária. Perspectiva [online]. 2011, vol.29, n.02, pp.673-697. ISSN 0102-5473.

What would have made Hannah Arendt systematically deny her identity as a philosopher? The article aims to demonstrate that this denial is not the author’s negative attitude, but the deliberate choice of questioning this activity as an intimate reality and as a shared experience when facing the demands of action which, according to the author, is granted to humans only. The article also aims to suggest that this is the best definition of Arendt’s exceptionality.

Palavras-chave : Arendt, Hannah; Pedagogical Practice; Philosophy .

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )