SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3Trabalho pedagógico: dimensões e possibilidade de práxis pedagógicaPlanos Municipais de Educação metropolitanos: desafios ao acompanhamento e avaliação local índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Perspectiva

versão impressa ISSN 0102-5473versão On-line ISSN 2175-795X

Resumo

PEDRALLI, Rosângela  e  MARTINS, Laiana Abdala. The women's insertion in alphabetization program: students motivations. Perspectiva [online]. 2017, vol.35, n.3, pp.738-756. ISSN 2175-795X.  https://doi.org/10.5007/2175-795X.2017v35n3p738.

Is objective of this article motivations in relation to the formal alphabetization process explicit by woman inserted in graphocentric environment. The following question guided the study: What motivates the women participant in this study to call upon a scholastic institution to participate of an alphabetization program?. Theoretically this work, a study case of ethnographic kind, is based on Graff (1994), Britto (2003; 2004), Stromquist (2005), among others. The results point to a convergence between the purposes of these programs and that motivations.

Palavras-chave : Alphabetization; Young and Adult Education; Motivations.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )