SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número1Cenários de pesquisa com e sobre crianças, mídia, imagens e corporeidadeCidadania da sexualidade na imprensa portuguesa do pós-Revolução dos Cravos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Perspectiva

versão impressa ISSN 0102-5473versão On-line ISSN 2175-795X

Resumo

SEFTON-GREEN, Julian. Towards a cultural history of digital autodidacticism: changing cultural narratives of education. Perspectiva [online]. 2019, vol.37, n.1, pp.125-139.  Epub 19-Jul-2019. ISSN 2175-795X.  https://doi.org/10.5007/2175-795x.2019.e52964.

The essay argues that the various new imaginaries of the connected, creative, autonomous, coding, motivated and making digital learner have their roots in diverse and older visions of a different kind education system (especially the craft learner working in communities of practice) than that promulgated by the human-capital inspired neoliberal governmentalised States in the world today. Tracing the histories of the older imaginaries in a cultural history of autodidacticism I examine how they become incorporated by, and thus recalibrate competing visions of the “new learner of tomorrow”.

Palavras-chave : Auto-didacticism; Digital; Learning.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )