SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.51 número37O ensino jurídico em contexto universitário português: tradições curriculares em debateExpansão da educação superior e a reforma da rede federal de educação profissional índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Educação em Questão

versão impressa ISSN 0102-7735versão On-line ISSN 1981-1802

Resumo

MAUES, Olgaíses; SEGENREICH, Stella  e  OTRANTO, Celia. The policies of teacher education: the jeopardized expansion. Rev. Educ. Questão [online]. 2015, vol.51, n.37, pp.42-72. ISSN 1981-1802.  https://doi.org/10.5965/1981180251372016042.

The text is the result of literature research and aims to present the analysis for the Teacher Training courses both by attendance and at a distance performed in traditional institutions of teacher education, as well as the Federal Institutes. The data indicates a reduction in enrollment in traditional institutions, in contrast to a major expansion of the Federal Institutes offer, which can minimize the shortage of teachers, despite the risks highlighted in this study, related to offering undergraduate institutions without tradition in the area.

Palavras-chave : Teacher training; Distance education; Federal Institute of Education; Science and Technology.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )