SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.52 número38A evasão nos cursos de graduação em uma instituição de ensino superior privadaA comunicação no ambiente virtual de aprendizagem de um curso a distância para formação de professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Educação em Questão

versão impressa ISSN 0102-7735versão On-line ISSN 1981-1802

Resumo

BISSOTO, Maria Luísa  e  BEGNAMI, Maria Luiza Vechetin. The University educationas a public good. Rev. Educ. Questão [online]. 2015, vol.52, n.38, pp.109-136. ISSN 1981-1802.  https://doi.org/10.5965/1981180252382015109.

The neoliberal State produces consequences for social integrity of institutions and higher education. The objective here is to analyze a result in particular: the corrosion of the idea of public good, covering social justice and equality issues. It is considered how university education is affected by this corrosion and the role of the university in its reconstruction. Methodologically, it is based in the ethics of care perspective, under the Cultural-Historical Activity Theory. Such theoretical bases favor the (re) interpretation of the university teaching epistemology, proposing that the university find their reason for being meddled in the major issues of his time.

Palavras-chave : Cultural-Historical Activity Theory; University education; Human isteducation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )