SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.54 número42Currículo em EJA: práticas culturais, direito de aprender por toda vida e ecologia de saberesA gestão da educação em municípios do Pará a partir da adesão ao Plano de Ações Articuladas (PAR) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Educação em Questão

versão impressa ISSN 0102-7735versão On-line ISSN 1981-1802

Resumo

MACEDO, Cláudia Roberto Soares de  e  NUNES, Débora Regina de Paula. Mediated learning in educating students with autism. Rev. Educ. Questão [online]. 2016, vol.54, n.42, pp.135-160. ISSN 1981-1802.  https://doi.org/10.21680/1981-1802.2016v54n42ID10956.

One of the main challenges encountered in educating students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in regular schools is identifying effective teaching practices. The aim of this study was to evaluate the effects of an interventional practice entitled Mediated Learning Experience (MLE), implemented by a teacher, in the academic and social performance of a student with ASD enrolled in the fourth grade class. A single subject quasi-experimental research design indicated increased frequency of teacher mediating behavior and advances in the student´s academic and social achievement following the EAM intervention.

Palavras-chave : Autism; Pedagogic Mediation; School Inclusion.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )